Hello all,
Bt has probleem with BDI, at full charge it gives 100%
5 minuten use, drive or lift does not matter
After shutdown and restart it goes 0%
parameter 21 set to max makes no difference
battery is not super, but acid gives 1.24.
Cleaned all connection from battery to contractors etc.
wiring seems ok. got battery volts at connector card A2 and no big voltage drop in wiring <50mV
swapping out A2 unit and curtis gives no solution
is A pincode truck, already disabled that and used A keyswitch
anyone an idea?
Showing items 1 - 13 of 13 results.
Heb de print gewisseld en even aan kijken nu dan. parameter 21 stond bij oude op 12. Af fabriek is dat 5 volgens mij
Bleek uiteindelijk het printje in de disselkop te zijn.
Vervangen en geen probleem meer gehad.
Bdi zit niet in de curstis maar in dat printje
Check ook je contactslot.
Of de contactslot aansuiting onder de dissel, dat groene connectortje
Hoi Patrick ,
Is dit probleem nog achterhaald? Heb nu een LPE200-8 met dit probleem , van 100% zeer snel naar 20%. Battery is nieuw
Volgens mij valt de spanning terug naar rond 22.8 als het hoofdrelais afvalt.
Dit zie je dan ook in de curtis.
Op moment als je de dissel weer bediend en hoofdrelais weer inkomt, komt ie weer terug naar 24. nogwat
Zal nog eens de power bekabeling nalopen.
pin 16 op connector moet 24 volt geven aan Curtis , zakt deze spannig niet af door slecht contact of connectie bij noodstop? Als onderbroken is heb je C28 maar kan zijn dat spanning 22 volt wordt of iets?
Action
1.Check parameter 21, battery size and type.
2.Check the battery contact and the pole connections on the battery
3.Check the key switch, S17, poor contact causes unpermitted voltage drop.
The electrical system measures the voltage inside the travel regulator
Ja rijden is geen probleem, alleen niet heffen.
als hij 0% aangeeft , komt hoofdrelays dan wel in? Kan je dan rijden?
Weer terug gezet op 5, stond ie oorspronkelijk ook op
parameter 21 zou ik op 5 zetten.
Dus de curtis bepaald de bdi. Dat was mij nog onduidelijk,kon ik in manual ook niet terugvinden.
A2 en A1 zijn wel via canbus. Dacht dat de print in kop de bdi regelde.
Ik heb nauwelijks spanningval over de bekabeling, alles ook gereinigd.
Was ook mijn 1e gedachte nl.
Andere curtis ook zelfde probleem..
Ik heb een oem handset voir de curtis, maar ik kan niet in de parameters komen, staan er maar 3 in 5-1-1 zijn de waarden. In diag geeft ie netjes 24.8v aan, al zou ie maar 70% aangeven was ik al tevreden
Uit mn hoofd is ie uitn2005
ja dat was één en ander uitsluiten.
vreemd dat hetzelfde probleem blijft , geen slechte battery kabels of stekker contacten van truck naar regeling? De BDI in de Curtis zegt wat er op display weer gegeven moet worden ,dus de regeling meet toch een probleem of leegstand battery in het hoofdstroomcircuit.
welk jaar istie?
Bedankt voor je reactie
2x Batterij uit andere truck geprobeerd, 25.2v vers geladen. Deze geeft exact hetzelfde probleem. Begin op 100% na uitschakelen 0% (na even gebruikt te hebben)
Ook de complete kop gewisseld (A2)met een andere (wel van een toyota 7pm)
Ook de curtis (A1) uitgewisseld.
Parameter 21 ook op max gehad.
De link die je gaf is verwijderd.
Hoi Patrick ,
Heb je al een andere battery geprobeerd uit een juist werkende truck? of een ander regeling uit een juist werkende machine? Dan kun je e.e.a. uitsluiten misschien
Forkliftaction.com accepts no responsibility for forum content and requires forum participants to adhere to the rules. Click here for more information.